Mina känslor .

Hej Michael Jackson bloggen!
Jag lovade igår att berätta lite om mej själv.
Så, här kommer min historia om Michael Jackson.

Det började med att jag precis hade skaffat msn, i mitten av trean. Nu går jag i åttan. Jag kommer ihåg att jag satt hemma själv och lyssnade på musik på youtube. Då kom det upp en video där Michael Jackson och Britney Spears uppträder med 'The Way You Make Me Feel'. Jag checkade bara på Michael genom hela förträdandet, trots att Britney Spears hade varit en stor favorit en lång tid. Efter det så fortsatte jag att lyssna på Michael. Men eftersom jag hade fått mycket kritik för alla andra artister jag gillat, i skolan speciellt. Hemma hade dom ibland gjort några skämt, som jag inte tyckte om. Så, jag lyssnade på han i 'smyg'.. men ändå inte. Det var inte som om jag skämdes för att jag lyssnade på honom, det var bara att jag inte ville att alla skulle kritisera mej och Michael för att jag tyckte om honom. Sen fortsatte det så ända tills dagen han dog, då jag faktiskt inte kunde hålla honom inom mej längre, och jag hade redan avslöjat mej själv medan att storgråta när någon snackade om det, eller någon ens nämnde hans namn.

Jag kommer ihåg när jag och Natalie satt och smsade mitt i natten, mellan den 25:e och 26:e. Helt plötsligt skrev hon ''Michael Jackson är Död''. Då hände det något. Det var som om hela min värld stannade. Mitt huvud la av för ett tag, mitt hjärta stannade i några sekunder. Jag kunde inte kontrollera mej själv. Jag satte genast på text tv. Där stod det klart och tydligt. ''Michael Jackson Är Död''. Jag skickade sms till alla på min kontakt lista, och då menar jag alla. Dagen efter åkte jag hem till pappa. Jag bokstavligen storgrät framför alla i min familj. Det var så hemskt. Och alla trodde jag började gilla han för att han dog, och för att jag ville ha uppmärksamhet.

Och nu för tiden, är jag fortfarande lika konstig. Jag har sedan jag varit mycket liten, velat bli världens mest kända artist, precis som Michael. Men nu har jag kommit på, att hela min värld stannade när han dog, bara för att jag har velat vara han, och jag vill det fortfarande. Jag vill inte vara som honom, utan jag vill vara han. Jag vill vara kille, känd, Michael Jackson. Det finns inget annat som jag hellre vill. Det är så svårt att förklara, för att få er att förstå, men jag gör verkligen mitt bästa, och jag ska göra allt för att få min dröm sann.

Vill ni läsa min andra blogg, som handlar om min vardag, så är länken; http://josefinborgman.devote.se
Tack, för att ni tar er tid och läser. Snart kommer det mer om Michael, som bloggen handlar om.

/ Josefin Bad Borgman .


mycket fin bild.


Kommentarer
Postat av: Josephine :}

Det här är en bra blogg, och jag är glad att du startade den <3 :*

2009-11-07 @ 20:17:04
URL: http://musicisthedrug.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0