Vitiligo.

Hej alla Michael Jackson fans!
Idag tänkte jag skriva lite om den ena sjukdomen han hade, kallad Vitiligo.

Vitiligo är en sjukdom, som gör att man förlorar pigment på huden, det som gör att det finns färg.
Sjukdomen syns ofta på mörkhyade personer.
Sjukdomen är inte så vanlig, det är oftast 1 eller 2% av alla som får den. Michael Jackson var en av dom.
Sjukdomen kan sätta sej på antingen vissa områden på kroppen, eller som på michael, på hela.
Ibland kan det vara små fläckar, och ibland stora. {jag såg en på väla i lördags som hade vitiligo}
De som får den, får den oftast för att dom är deprimerade, eller stressade.
Här kommer lite bilder på hur det kan se ut ;

vitiligovitiligo2vitiligo3

Här är några bilder på Michael, där man kan se att han har det ;

michael med vitiligo  michael med vitiligo 2michael med vitiligo 3

mer fakta om detta kommer när jag får tag på mer, eller när jag har tid, ha det bra!

/ Josefin Bad Borgman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0